Woensdag 2 mei 2012, Ootmarsum naar de Lutte (20 km).
Voor een overzicht van alle Noaberpad etappes, zie deze pagina.
De Kuiperberg bij Ootmarsum
Vandaag tocht 3 van ons tripje naar Twente. Na maandag een wandeltocht te hebben gelopen, en dinsdag de 100 km fietsttocht te hebben gereden, vandaag wandeltocht 2. Het weer is nog steeds goed en aangezien ze al een paar dagen verslechterend weer voorspellen, gaan we opnieuw op pad. Uitrusten kan wel als het slecht weer wordt, vinden we. 🙂 Lees verder “Noaberpad-6”
We wilden eigenlijk, tijdens ons tripje naar Twente (zie Noaberpad 5), op de fiets een 2e trainingsrit maken van zo’n 60 km. We hadden dit jaar nog niet zoveel gereden, zegge en schrijve 1 rit van 40 km naar Bakkeveen. Maar vandaag besloten we, vanwege het goede weer, meteen maar de jaarlijkse “100 km tocht op 1 dag” te gaan doen. Lees verder “100 km fietstocht 2012”
Maandag 30 april 2012, Esche naar Ootmarsum (26,5 km).
Voor een overzicht van alle Noaberpad etappes, zie deze pagina.
Tussen Esche en Uelsen
We waren een weekje met de caravan in de buurt van Ootmarsum (camping de Haer) gaan staan om een paar etappes van het Noaberpad te kunnen lopen. Deze etappe ging van Esche in Duitsland naar Ootmarsum. En dan heb je meteen het probleem van het vervoer. Want in grensstreken rijden geen bussen. Lees verder “Noaberpad-5”
Zaterdag 14 april 2012, Bourtange naar Ter Wisch (23,5 km).
Voor een overzicht van alle Noaberpad etappes, zie deze pagina.
Via de belbus waren wij rond 10 uur in Bourtange, waar het al een drukte van belang was. Er vond het Ostara historisch spektakel plaats, waarbij er een historische markt is en demonstraties van kanon schieten plaatsvinden. Ook zijn er muzikanten te vinden, en iedereen loopt in kleding rond uit oude tijden. Helaas hadden wij weinig tijd natuurlijk, en na even rondgekeken te hebben gingen wij snel weer verder. Lees verder “Noaberpad-4”
Zondag 25 maart 2012, Wedde naar Bourtange (24 km).
Voor een overzicht van alle Noaberpad etappes, zie deze pagina
De Ruiten-Aa
Het belooft prachtig weer te worden en derhalve tijd voor de derde etappe van het Noaberpad. We hebben 2 belbussen nodig om van Bourtange naar Wedde te komen, maar moeten helaas in Vlagtwedde 50 minuten wachten voor de overstap. Gelukkig is het met de belbussen hier een gemoedelijke zaak en de chauffeur rijdt na overleg met de centrale in een keer door. In plaats van om 9:50 staan we al om 8:50 in Wedde. Een stel uit Steenwijk dat we de vorige keer ook al zagen stapt eveneens uit voor deze etappe. Lees verder “Noaberpad-3”
Voor een overzicht van alle Noaberpad etappes, zie deze pagina
Het Veendiep bij Bellingwolde
Het werd nodig tijd voor meer etappes van deze tocht. Door de koude februarimaand was dat er niet van gekomen, maar vandaag was goed weer voorspeld en zou de temperatuur rond de 11 graden zijn . Deze keer een niet al te lange tocht, hetgeen maar goed is ook, want Wim kampt met een voetblessure. Een spier of pees is licht ontstoken, waarschijnlijk ontstaan door het te snel lopen van het ‘dagelijkse rondje Nienoord’ met de toch stugge wandelschoenen. Vandaag wordt daarom uit nood de tocht met soepele nieuwe sportschoenen gelopen. Alhoewel het Noaberpad veel over onverharde paden gaat, is het al enige weken redelijk droog, dus de ‘swamps’van onze eerste Noabertocht zullen we wel niet tegenkomen. Lees verder “Noaberpad-2”
Maandag 2 januari 2012, Nieuweschans naar Bellingwolde (20,5 km).
Voor een overzicht van alle Noaberpad etappes, zie deze pagina.
Het kerkje van Bellingwolde
Vandaag beginnen we met de start van een nieuw langeafstandspad, het Noaberpad dat loopt van Nieuweschans naar Kleve, een afstand van 415 km. Het werd na al die feestdagen hoog tijd eens een tijdje naar buiten te gaan. Het regende niet meer (gisteren nog een neerslag van zo’n 23 mm, terwijl er op 30 december ook al 20 mm viel), Renée had nog een vrije dag, en daarom konden we er vandaag wel op uit.
Omdat de dag zelf kort is toch maar op tijd van huis vertrokken en om 9:23 uur per bus en trein van Bellingwolde via Winschoten naar Nieuweschans gereisd, waar we een klein uur later om 10:15 uur aankomen. Het eerste stuk is goed te doen, want we lopen vooral maar verharde stukken. Onverhard is wel erg nat zien we al snel. En daarom maar wat bypasses bij Nieuweschans zelf en bij Oudeschans. Lees verder “Noaberpad-1”
Zondag 20 november 2011. Kostverloren naar Nieuweschans (10,5 km)
Het kerkje van Nieuw Beerta
We wilden dit jaar het Wad- en Wierdenpad uitlopen en hadden nog ongeveer 10 km te doen. Een mooi tochtje voor een rustige zondag, zo leek ons. Nou was het zondag 20 november niet heel geweldig, want er hing overal erg veel mist. Maar gelukkig, net op de plek waar we moesten lopen, het stuk Kostverloren naar Nieuweschans viel het wel mee. Alhoewel we niet veel later hadden moeten lopen, want vanaf zo’n 15 uur begon het al weer dicht te trekken. Lees verder “Wad- en Wierdenpad-7”
Zaterdag 29 oktober 2011. Delfzijl naar Kostverloren (29,5 km)
Het was nog steeds prachtig weer en we besloten nog een lange etappe van Farmsum richting Nieuweschans te gaan lopen. Nou is het gedeelte voorbij Delfzijl weer een lastig stukje vanwege het ontbreken van voldoende openbaar vervoer. En in 1 keer het stuk dichtlopen naar Nieuweschans is iets teveel van het goede (bijna 40 km). Met Belbussen zou kunnen, maar dan ben je te lang onderweg. We besloten daarom de fietsen ook in te zetten, en van Farmsum naar Kostverloren te gaan lopen, een afstand van 25 km. Dus de auto in Kostverloren neergezet, per fiets naar Nieuweschans, om 8:45 uur per trein naar Winschoten en per bus 119 naar Delfzijl waar we om 10:08 uur aankwamen. We hadden eruit gemoeten in Farmsum , maar daar was de bushalte opgeheven, en zo stonden we plotseling op Station Delfzijl. Foutje van de website van Qbuzz. Nou ja, dan maar 2,5 km extra. Lees verder “Wad- en Wierdenpad-6”
Zaterdag 1 oktober 2011. ’t Zandt naar Farmsum (24 km).
Het is nog steeds mooi weer in deze korte zomer, die eind september valt 🙂 , en dus wederom een etappe. Na de marathonetappe van vorige week, deze keer maar eens een normaal stukje, dat wil zeggen 20-25 km. Het voordeel is dat we niet zo enorm vroeg hoeven op te staan. We waren met dit wandelpad inmiddels al in ’t Zandt aangeland, en daar beginnen we dan ook weer. Wel eerst met de auto naar het eindpunt in Farmsum, per buslijn 245 naar het treinstation van Delfzijl, per trein naar Loppersum, en met buslijn 45 naar ’t Zandt, waar we om 10:20 uur aankomen.Gezegd moet worden dat het openbaar vervoer in Nederland toch uitstekend functioneert! En dankzij de OV chipkaart is het nog gemakkelijker geworden. Lees verder “Wad- en Wierdenpad-5”