Fietsreis naar Rome, etappe 9

Maandag 20 juli, van St. Goar naar Leeheim, 100 km.

Lees eventueel eerst de intro van onze tocht in 2015

Uitzicht op Rüdesheim
Uitzicht op Rüdesheim

Vroeg op vanmorgen en al om 08:15 uur op weg. Blij dat we weg zijn, naast de andere herrie bleken er ook nog Nederlanders te zijn op deze camping, die tot 00:30 luid zaten te kleppen. Niet fijn voor lang afstand fietskampeerders, die tegen zonsondergang al naar bed willen (zo rond 22:30). Lees verder “Fietsreis naar Rome, etappe 9”

Fietsreis naar Rome, etappe 8

Zondag 19 juli 2015, van Koblenz naar St. Goar, 40 km.

Lees eventueel eerst de intro van onze tocht in 2015

Terras in Boppard
Terras in Boppard

Rond 07:30 uur per auto vertrokken naar Koblenz. De afstand is ongeveer 450 km. Door de nodige files onderweg wordt het 14 uur dat we in Koblenz op de fiets zitten. Van tevoren heb ik in de stad een parkeergarage gevonden, waar je voor € 2,50 per dag mag gaan staan. Het is leuk Koblenz weer te zien, het is een leuk stadje. Lees verder “Fietsreis naar Rome, etappe 8”

100 km fietstocht 2015

Donderdag 4 juni 2015

De duinen van Appelscha
De duinen van Appelscha

Dankzij het feit dat Renée inmiddels is gestopt met werken, kunnen we nu wat gemakkelijker een dag uitzoeken voor onze jaarlijkse 100 km fietstocht. En 4 juni was zo’n dag, een graad of 20, zonnig weer en windkracht 3. Ideaal om te fietsen en wij daarom op pad.  We wilden dit jaar vanuit huis fietsen en het Lange Afstands Fietspad 9 leek ons wel wat. Die kenden we al een beetje van onze fietstocht naar Rome, toen we het stuk Norg- Zwolle van dit pad reden. Deze keer wilden we in eerste instantie de andere kant op fietsen, dwz richting Nieuweschans. Via de fietsknooppunten reden we naar Peize, maar onderweg werd besloten toch Drenthe in te rijden en weer op weg richting Norg te rijden. En dat was een goede beslissing. Het stuk oostelijk van de stad Groningen doen we nog wel een keer als we daar zin in hebben. Lees verder “100 km fietstocht 2015”

Zevenwoudenpad-4

Zondag 21 december 2014, Eastermar naar Harkema (4 km)

Eén van ons tweeën bleek nog een doelstelling voor 2014 te hebben die natuurlijk tegen het einde van dir jaar nog wel gehaald moest worden. En dat was dat er dit jaar minstens 150 km aan wandeltochten over Lange Afstandspaden gemaakt moest worden, en waar op dit moment nog 4 km aan ontbraken…  Dus vandaag snel de wandelschoenen aangetrokken en nog even die vier km op en neer gelopen. Geen fototoestel bij ons (ja, wel de smartphone), en geen plaatjes gemaakt. Lees verder “Zevenwoudenpad-4”

Zevenwoudenpad-3

Zondag 28 september 2014, Damwoude naar Eastermar (20,0 km).

IMG_0016
Het prachtige landschap in de buurt van Eastermar

Er was ons mooi weer beloofd door de weerprofeten. Eind september kan het nog erg mooi zijn en dat was vandaag ook zo. We waren beide niet erg fit (Wim met een licht griepje, en Renée met rugklachten) maar soms is het beter maar wat te gaan doen in plaats van in zo’n situatie thuis een beetje rond te hangen. Dus met goede moed op weg. Het fietsen van eindpunt naar beginpunt via de knooppunten loopt niet erg vlot. Er ontbreekt een bordje en we rijden 4 km extra wegens verkeerd rijden. Beetje dom van de Friezen natuurlijk. Lees verder “Zevenwoudenpad-3”

Zevenwoudenpad-2

Zondag 14 september 2014, Dokkumer Nieuwe Zijlen naar Damwoude (19,5 km)

Deelnemers aan de TKP toertocht
Deelnemers aan de TKP toertocht

We beginnen vandaag in Dokkumer Nieuwe Zijlen en worden daar opgewacht door een flink aantal wielrenners (ook de nodige vrouwen zitten er bij) bij het plaatselijke café. Er blijk vandaag een “TKP Tocht van Groningen” voor wielrenners  te worden gereden, en dit is een pleisterplaats kennelijk. Lees verder “Zevenwoudenpad-2”

Zevenwoudenpad-1

Donderdag 29 mei 2014, Lauwersoog naar Dokkumer Nieuwe Zijlen (17,0 km)

De zeedijk bij Lauwersoog
De zeedijk bij Lauwersoog

Het was Hemelvaart en een mooie gelegenheid om een tocht te lopen. We hadden het Jacobspad voltooid en dit werd de nieuwe tocht. Lekker dicht in de buurt van onze woonplaats. Het weer was niet heel geweldig. Er stond een harde wind, en omdat we per fiets van eind- naar beginpunt reden, viel dat nog niet mee. We waren in Lauwersoog door de tegenwind al behoorlijk moe, en toen moest het lopen nog beginnen…Misschien de volgende keer toch maar weer eens de bus nemen? Lees verder “Zevenwoudenpad-1”

Fietsreis naar Rome, étappe 7

Woensdag 6 augustus, Remagen naar Koblenz, 45 km.

Het Kaiser-Wilhelm-Denkmal in Koblenz
Het Kaiser-Wilhelm-Denkmal in Koblenz

Het einde van deel 1 van de reis naar Rome komt in zicht. Nog een km of 40 en dan zijn we in Koblenz, dat moet een makkie zijn. De zon schijnt weer prachtig, alleen staat er wel een stevige zuidelijke wind in dit stuk Rijnvallei. Maar wat verderop hebben we er niet zoveel last meer van. Tegen 14 uur zijn we al op de camping en kunnen ons op het tentveldje installeren. Wat opvalt is op deze Rijnroute dat er nogal wat fietskampeerders zijn (en natuurlijk ook fietsers die in hotels overnachten). Een drukbereden fietsroute derhalve. Lees verder “Fietsreis naar Rome, étappe 7”

Fietsreis naar Rome, étappe 6

Dinsdag 5 augustus, Nideggen naar Remagen, 81 km.

Wolken in het dal bij Nideggen
Wolken in het dal bij Nideggen

Als we opstaan hangen de wolken nog in het dal. Maar de zon is sterk en het zal niet lang duren dat die er weer doorheen komt. Na het douchen meteen aan de slag met de voorband. Die is in 10 minuten wel gerepareerd, dus waarom deed ik dat nou gisteren onderweg niet meteen? Na het ontbijt even op de routeplanner gekeken hoe je het snelst weer op de route komt zonder helemaal terug te rijden. Ik zie een vlakke weg, maar daarvoor moeten we eerst naar het dorp Nideggen dat 2 km verderop ligt. En ik zie haarspeldbochten. En inderdaad, dat stukje is met zo’n 8% (schat ik) erg zwaar, zo meteen na het vertrek als je vaak nog wat zware benen hebt (zo is ons beider ervaring). Lees verder “Fietsreis naar Rome, étappe 6”

Fietsreis naar Rome, étappe 5

Maandag 4 augustus, Melick naar Nideggen, 105 km.

Yoghurt met blauwe bosbessen
Yoghurt met blauwe bosbessen

De dag begon nog zo goed – de zon scheen alweer en we hadden een luxe ontbijt (zie hiernaast). Renée gebruikte de droogtrommel om alles weer droog te krijgen. We gaan vandaag Duitsland in en volgen de Roer (in het Duits de Rur, niet te verwarren met de Ruhr). Dat blijkt een best stroompje te zijn, als gevolg van de vele regen van de afgelopen dagen. Ik vraag me af of dat met de Roer in Nederland wel goed zal gaan. En inderdaad, later horen we dat er daar overstromingen zijn geweest. Lees verder “Fietsreis naar Rome, étappe 5”

image_pdfimage_print